Dhr. O.W. Blok, Amersfoort

E-mail: info@oedsblok.nl
Website: www.oedsblok.nl; www.undefendedleader.nl

Aanbod

• Graag bied ik een gastvrije ruimte om jezelf en jouw vraagstuk te verkennen. Thema’s waar ik
    veel mee werk vanuit de benadering The Undefended Leader zijn: je vorming van jongs af aan, vrijheid en bewegelijkheid in leiderschap, grenzen en veerkracht ontwikkelen.
  • Daarnaast ben ik beschikbaar in begeleiding tot herstel als je te maken hebt gehad met grensoverschrijdend gedrag of vormen van machtsmisbruik.

Relevante opleiding

• Opleiding professioneel coach Trainers Academie: gediplomeerd coach Stichting Hoger Beroeps Onderwijs Nederland registratienummer 90423-84124
  • Training The Undefended Leader; onder licentie en supervisie van The Undefended Leader, Mind.World Ltd (2015)
  • Opleiding begeleiden tot herstel na machtsmisbruik bij De Vrije Vloer (2020-2022)

Ervaring

• Predikant Baptistengemeente Amersfoort (1998-2012)
  • Kerkplanter Buurtkerk Soesterkwartier (2012-heden)
  • Coaching en begeleiding kerkplanters, persoonlijk en (mentor)groepen (2012-heden)
  • Coaching predikanten, leiders, ondernemers (2014-heden)
  • Coaching, training en workshops in Undefended Leadership (2016-heden)
  • Docent Pionierend Leiderschap Baptisten Seminarium, docent Gemeenteopbouw Evangelisch Theologische Faculteit Leuven (2015-heden)
  • Begeleiding tot herstel na machtsmisbruik (2022-heden)

Aanpak

• We werken met een concrete coachvraag, waarbij je in 5-7 gesprekken van maximaal 90 minuten
    je weg kunt vervolgen met nieuw perspectief op jezelf en op jouw interactie met de omgeving.
  • We werken samen vanuit de kracht van de relatie, met ervaringsgerichte oefeningen en met
    leren in de praktijk.
  • Ik werk vanuit de benadering The Undefended Leader, ‘vrij genoeg zijn om beschikbaar te zijn in
    de situatie zonder de noodzaak van zelfbehoud’, en Human Ecology, waarbij de interactie tussen mensen en groepen mensen als een ecologie wordt gezien.
  • In de begeleiding tot herstel na machtsmisbruik werken we met een ervaringsgerichte
    benadering. Ik sluit aan bij jouw verhaal en bij wat jij nodig hebt. Ik volg jouw tempo en jij hebt
    de regie. Op deze manier krijg je jouw zeggenschap en eigen macht terug die je in het misbruik bent verloren. Meestal bestaat dit begeleidingstraject uit minimaal 10 gesprekken.
  • Mijn belofte: ik laat jou je kracht en kwetsbaarheid ontdekken, een weg van vrijheid.

Lid beroepsvereniging

NOBCO

Referenties

‘In het contact heeft Oeds mij diep geraakt, door zijn eigen authenticiteit en oprechtheid in de relatie. Hij schiep de ruimte waarbinnen ik mijn kracht, grenzen en kwetsbaarheid heb mogen verkennen.’
(Stephen Overduin, predikant)

‘Oeds daagde mij uit om weer te dromen over de toekomst. Zijn scherpe analyse en kwetsbare verbondenheid helpen mij op de weg daarnaar toe.’
(Sibbele Meindertsma, predikant en pionier)

Te verwachten resultaat na supervisie-/coachingstraject

Leiderschapstraining The Undefended Leader:

• Inzicht in wie je bent en hoe je dat terugziet in jouw leidinggeven.
  • Meer vrijheid om jezelf te zijn en moedig te zijn, waardoor je talenten verder tot bloei komen in je persoonlijke situatie en je werksituatie.
  • Ontdekken waar je je erkenning vandaan haalt.
  • Vaardigheid om te wisselen met verschillende leiderschapshoudingen om in te spelen op veranderende situaties.

Begeleiding tot herstel na machtsmisbruik:

• De weg van herstel is de weg van overleven naar leven, naar een zin- en betekenisvol bestaan.

Kosten

Persoonlijke leertrack The Undefended Leader: €1495,- (5 gesprekken – 1,5 PE punten) of €1895,- (7 gesprekken – 2 PE punten)
Groepsleertrack The Undefended Leader: €1395,- (3 PE punten)

Begeleiding tot herstel na machtsmisbruik: op aanvraag