Inge Tigelaar Supervisie & Coaching, Borne

www.ingetigelaar.nl/referenties

Aanbod, aanpak en resultaat

Supervisie

Het doel van supervisie is groeien in professioneel handelen. Je leert van opgedane ervaringen in je werk als predikant of kerkelijk werker. Een traject bestaat uit 10 bijeenkomsten. Elke bijeenkomst bespreken we een situatie die je tijdens het werk tegen bent gekomen. Doordat je concrete werksituaties inbrengt kunnen we inzoomen op je denken, voelen en handelen. Je leert hierdoor jezelf kennen en we kijken samen naar hoe dit doorwerkt in je professie.

Vanuit de ingebrachte situaties komen leervragen naar voren. Hierbij kun je denken aan de volgende thema’s:

• Hoe kan ik leren omgaan met de hoge werkdruk?
  • Ik kan niet opschieten met de raadsleden, wat kan ik doen om dit te veranderen?
  • Als ik thuis ben maalt mijn werk nog door mijn hoofd. Hoe kan ik dit voorkomen?
  • Ik ben aangenomen als predikant in deze gemeente en de focus van mijn werkzaamheden zou liggen op het pastoraal werk, in de praktijk wordt er veel meer van mij verwacht en probeer ik alle ballen in de lucht te houden. Ik ervaar stress.
  • Op welke manier kan ik gerichter mijn kwaliteiten inzetten?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn perfectionisme mij niet belemmert in mijn werk?
  • Ik wil leren om mijn grenzen aan te geven. Wat is de beste manier?
  • Ik moet als professional met dat ene kerklid omgaan, maar ze irriteert me mateloos. Wat te doen?

Na elke bijeenkomst reflecteer je op de opgedane inzichten. Buiten jouw verslaglegging om maak ik ook gebruik van andere middelen waardoor je leren bevorderd wordt. In een supervisietraject bij mij krijg je inzicht in eigen functioneren en leer je kwaliteiten en vaardigheden op een constructieve manier in te zetten.

Coaching

Binnen een coachingstraject krijg je inzicht in je eigen (gedachten)patronen, je manier van handelen en wat dat met zich meebrengt. Niet langer meer onbewust, maar bewust. En bewustwording is de eerste stap naar verandering.

Voor mij is het belangrijk om een beeld te krijgen van wie je bent en waar je tegenaan loopt. In een eerste gesprek gaan we samen het doel vaststellen. Wat wil jij aan het eind van de coachingsgesprekken bereikt hebben? We stellen onder andere de vraag: ‘wat maakt dat jij er tegenaan loopt’ om vervolgens te kijken welke opties er zijn om dingen anders te gaan doen. Jij zult ervaren dat de stappen die jij zet (weer) voldoening en energie geven.

Ik loop een tijdje met je mee, we gaan dus samen op pad. Ik stel de (kritische) vragen en jij vindt zelf de antwoorden.

Eén keer in de twee á drie weken spreken we af. Dan heb jij tussen de gesprekken door voldoende tijd om de inhoud te laten bezinken en eigen te maken. Niet alleen tijdens het gesprek creëren we samen bewustwording, maar ik zal je ook passende, praktische opdrachten meegeven.

Gemiddeld zijn er zo’n zes gesprekken nodig om tot een goed resultaat te komen.

Iets over mijzelf en mijn ervaring:

Betrokken en analytisch zijn woorden die bij me passen. In gesprekken kom ik graag tot de kern, om van daaruit praktisch aan de slag te kunnen. Ik ben opgeleid tot hulpverlener en docent. En sinds 2013 ben ik vanuit mijn eigen praktijk aan het werk als supervisor, coach en vertouwenspersoon (zie www.ingetigelaar.nl). In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat wanneer mensen die ik begeleid zelf ontdekken wat voor hen werkt, dit op langere termijn betere resultaten oplevert dan alleen het geven van goedbedoelde tips en adviezen.

Ik ben aangesloten bij de Landelijke Vereniging voor Supervisoren en Coaches. In mijn vrije tijd geniet ik graag op m’n racefiets van Gods schepping.

Referenties:

‘De sfeer, deskundigheid, open houding, manier van vragen, het analytische vermogen en de kunde om bewustwording te creëren heeft bijgedragen aan mijn geslaagd supervisie traject’. Marleen

Kosten:

Ik bied een eerste oriënterend gesprek vrijblijvend en kosteloos aan. Ik maak graag een offerte op maat. Als richtlijn wat betreft de kosten kun je rekening houden met onderstaande bedragen.

Een coachgesprek kost €90,- per uur excl. 21% btw.

Een supervisietraject van 10 bijeenkomsten kost €1000,- excl. 21% btw.

Een online traject bestaat ook zeker tot de mogelijkheden.