Menu top

Vacature Administrateur

Vanuit ons kantoor in Zwolle werken we als team van 7 enthousiaste collega’s met meer dan 300 kerken samen. We spreken dagelijks met predikanten, kosters, kerkenraden, penningmeesters en vrijwilligers en adviseren hen over uiteenlopende zaken. Daarnaast verzorgen we voor diverse kerkelijke organisaties hun databeheer en financiële administratie.

Ben jij ook zo enthousiast over de missie van de kerk en wil je met jouw financiële skills een verschil maken? Mooi, want SKW zoekt een

                Administrateur

                                              (Zwolle, 32-36 uur per week)

 

die onze kerken en organisaties ontzorgt door facturen, betalingen en salarissen te verwerken en rapportages en jaarrekeningen te verzorgen. Waar nodig denk je mee over strategie, de vertaling daarvan naar meerjarenbegrotingen en draai je mee in projecten.

 

Dit betekent concreet dat je …

  • jaarrekeningen samenstelt en de accountantscontroles coördineert;
  • maandelijks salarissen verwerkt voor kerken en kerkelijke organisaties;
  • facturaties verzorgt en betalingen klaarzet;
  • financiële kwartaalrapportages voor kerkelijke organisaties opstelt;
  • soms met organisaties meedenkt over strategie en deze vertaalt in meerjarenbegrotingen;
  • meewerkt in projecten over bijv. ANBI, rekenmodellen, pensioenen en donateurssoftware.

“Wat mooi dat we met onze dienstverlening zo veel kerken en vrijwilligers ondersteunen en blij kunnen maken. Zo zijn we echt samen de Kerk!” Ruurd Kooistra, directeur SKW

 

We maken graag kennis met je als jij …

  • enthousiast over het werk voor de kerken bent en vanuit je geloof én expertise een bijdrage wilt leveren;
  • graag bij een betrouwbare en solide werkgever werkt, waar oprechte aandacht is voor wie je bent en wat je bijdraagt;
  • gericht bent op samenwerken en analytische en financiële vaardigheden hebt;
  • vaardig bent in adviesgeven en met gemak op elk niveau communiceert;
  • uitgebreide kennis van boekhoudpakketten hebt (wij werken met AFAS) en ervaren bent in het verwerken van salarisadministraties;
  • ervaring hebt met verslaglegging, belastingen (lb en btw) en administratieve processen;
  • minimaal een afgeronde hbo-opleiding en meerjarige relevante werkervaring hebt.

 

Kom je bij ons werken dan mag je rekenen op …

  • een bijzondere kans om bij te dragen aan een bloeiende kerk in Nederland;
  • tijd en budget voor professionele en persoonlijke ontwikkeling;
  • een enthousiast en gezellig team, een positieve werksfeer en een stevige dosis humor;
  • een ruime inwerkperiode, want Gert, onze administrateur, bouwt volgend jaar af naar zijn welverdiende pensioen. Dit biedt jou de kans om je het vak eigen te maken;
  • een mooie werkplek op ons kantoor, hybride werken en flexibele werktijden;
  • een jaarcontract dat we graag omzetten naar onbepaalde tijd;
  • een prima salaris van €3.727,- tot €5.574,- (fulltime, 36 uur, per 1-1-2025) en via het individueel keuzebudget van ongeveer 18% zorg je voor een optimale balans tussen werk en privé. Verder ontvang je uitstekende voorwaarden volgens de cao Sociaal Werk.

Vragen en solliciteren?
Je kunt je sollicitatie uiterlijk 8 december 2025 richten aan David Karelse via d.karelse@karelsereqruitment.nl. Heb je nog vragen over de functie of de procedure dan staat David je graag te woord op 06-82568838. We horen graag van je!

Reacties zijn gesloten.
© copyright Steunpunt Kerkenwerk